ATT VARA KUND
Hur blir jag kund?
» Om du är intresserad av att bli kund hos oss börjar du med att
fylla i en intresseanmälan under "Bli kund" så kontaktar vi dig
inom kort. Om du vill bli abonnemangskund inleder vi alltid med ett
kostnadsfritt hembesök där vi går igen om era önskemål och berättar
mer om hur Altomis arbetar.
Hur snabbt kommer vi igång med tjänsten?
» När vi har fått dina kontaktuppgifter genom samtal, e-post eller
intresseanmälan under "bli kund" kontaktar en områdeschef dig inom
två dagar för att boka in ett kostnadsfritt kundbesök. Efter det
har vi som mål att komma igång med en startstädning inom två veckor
eller enligt önskemål.
Vad innebär ett hemserviceabonnemang?
» Ett hemserviceabonnemang innebär att vi kommer hem till dig och
städar kontinuerligt under vardagar mellan klockan 8-17. Ombokning
är möjlig om det sker två veckor i förväg. Ditt ombokade
servicetillfälle sparas i en timbank där max tre tillfällen får
sparas. Dessa innestående timmar kan användas för en rad andra
tjänster som Altomis erbjuder.
Infaller städtillfället på en röd dag kontaktar vi dig för
att boka om det.
Vad behöver jag som kund tänka på inför städningen?
» För bästa resultat ber vi dig att plocka i ordning kläder,
leksaker eller andra prylar så att vi kan städa effektivt.
Vad är det för bindningstid och uppsägningstid för
hemserviceabonnemanget?
» Bindningstiden är minimum tre månader och uppsägningstiden är en
kalendermånad.
Får man samma person som kommer varje tillfälle?
» Altomis mål är kontinuitet. Som kund har du samma personal,
veckodag och tid för tjänsten. Vid semestrar eller sjukdom ser vi
till att du får en vikarie som genomgått samma rekrytering och
utbildning som ordinarie personal.
Vad händer om jag inte är nöjd med tjänsten?
» Vi har kvalitetsgaranti på våra tjänster. Om du av någon
anledning inte tycker att vi har utfört tjänsten så som vi har
kommit överens om försöker vi åtgärda det. Vid varje städtillfälle
lämnar vi också ett kort där du har möjlighet att tycka till om
dagens städning.
SÄKERHET
Vilka krav ställer Altomis på personalen?
» All Altomiss personal har genomgått internutbildning och
introduktion innan de har hand om egna uppdrag och bär Altomis
arbetskläder.
Hur arbetar Altomis med säkerhet?
» Vid anställning begär vi bl.a. utdrag från polisens
belastningsregister och all personal arbetar under sekretess.
Altomis har väl utvecklade rutiner för hantering av nycklar och
larm och andra känsliga kunduppgifter.
Vad händer om personalen gör sig illa ute hos mig?
» All vår personal är försäkrad under arbetstid samt på väg
till och från arbetet.
Vad händer om något går sönder?
» Altomis har försäkringar som täcker eventuella skador på
egendom som Altomiss personal orsakar.
BETALNING
Hur betalar jag?
» Fakturering sker i efterskott en gång per månad.
Betalningsvillkor är 20 dagar från fakturadatum eller om det är
till fördel för kunden det förfallodatum som anges på fakturan.
ENGÅNGSUPPDRAG
Åker vi ut och tittar innan vi utför ett uppdrag?
» För engångsuppdrag åker vi inte ut och tittar.
Vad ingår i en storstädning?
» Altomis har satt ihop ett antal moment som ingår i
storstädningen (läs mer). Är det något du saknar eller vill
prioritera moment kan vi självklart ordna det. Antalet timmar för
storstädningen beror på bostadens storlek, utseende och behov.