FAQ

ATT VARA KUND

Hur blir jag kund?
» Om du är intresserad av att bli kund hos oss börjar du med att fylla i en intresseanmälan under "Bli kund" så kontaktar vi dig inom kort. Om du vill bli abonnemangskund inleder vi alltid med ett kostnadsfritt hembesök där vi går igen om era önskemål och berättar mer om hur Altomis arbetar.

Hur snabbt kommer vi igång med tjänsten?
» När vi har fått dina kontaktuppgifter genom samtal, e-post eller intresseanmälan under "bli kund" kontaktar en områdeschef dig inom två dagar för att boka in ett kostnadsfritt kundbesök. Efter det har vi som mål att komma igång med en startstädning inom två veckor eller enligt önskemål.


Vad innebär ett hemserviceabonnemang?
» Ett hemserviceabonnemang innebär att vi kommer hem till dig och städar kontinuerligt under vardagar mellan klockan 8-17. Ombokning är möjlig om det sker två veckor i förväg. Ditt ombokade servicetillfälle sparas i en timbank där max tre tillfällen får sparas. Dessa innestående timmar kan användas för en rad andra tjänster som Altomis erbjuder.
 Infaller städtillfället på en röd dag kontaktar vi dig för att boka om det.

Vad behöver jag som kund tänka på inför städningen?
» För bästa resultat ber vi dig att plocka i ordning kläder, leksaker eller andra prylar så att vi kan städa effektivt.

Vad är det för bindningstid och uppsägningstid för hemserviceabonnemanget?
» Bindningstiden är minimum tre månader och uppsägningstiden är en kalendermånad.


Får man samma person som kommer varje tillfälle?
» Altomis  mål är kontinuitet. Som kund har du samma personal, veckodag och tid för tjänsten. Vid semestrar eller sjukdom ser vi till att du får en vikarie som genomgått samma rekrytering och utbildning som ordinarie personal.

Vad händer om jag inte är nöjd med tjänsten?
» Vi har kvalitetsgaranti på våra tjänster. Om du av någon anledning inte tycker att vi har utfört tjänsten så som vi har kommit överens om försöker vi åtgärda det. Vid varje städtillfälle lämnar vi också ett kort där du har möjlighet att tycka till om dagens städning.


 SÄKERHET

Vilka krav ställer Altomis på personalen?
»  All Altomiss personal har genomgått internutbildning och introduktion innan de har hand om egna uppdrag och bär Altomis arbetskläder.

Hur arbetar Altomis med säkerhet?
»  Vid anställning begär vi bl.a. utdrag från polisens belastningsregister och all personal arbetar under sekretess. Altomis har väl utvecklade rutiner för hantering av nycklar och larm och andra känsliga kunduppgifter.

Vad händer om personalen gör sig illa ute hos mig?
»  All vår personal är försäkrad under arbetstid samt på väg till och från arbetet.

Vad händer om något går sönder?
»  Altomis har försäkringar som täcker eventuella skador på egendom som Altomiss personal orsakar.


 BETALNING

Hur betalar jag?
»  Fakturering sker i efterskott en gång per månad. Betalningsvillkor är 20 dagar från fakturadatum eller om det är till fördel för kunden det förfallodatum som anges på fakturan.


 ENGÅNGSUPPDRAG

Åker vi ut och tittar innan vi utför ett uppdrag?
 »  För engångsuppdrag åker vi inte ut och tittar.

Vad ingår i en storstädning?
»  Altomis har satt ihop ett antal moment som ingår i storstädningen (läs mer). Är det något du saknar eller vill prioritera moment kan vi självklart ordna det. Antalet timmar för storstädningen beror på bostadens storlek, utseende och behov.